الثلاثاء، 28 يوليو 2020

* අරාෆා දිනය.
ගින්නෙන් දැවීම අත්හරින තැනැත්තා සහ අරෆත්ගේ දිනය දස දෙනාගේ හොඳම දිනවලින් එකක් වන නමුත් වසරේ හොඳම දිනවලින් එකකි.
සාහිහ් මුස්ලිම්හි සඳහන් කර ඇති පරිදි දෙවියන් වහන්සේගේ මහිමය අප විසින් බහුල ලෙස මුදා හරින අපගෙන් කෙනෙකි
ඔහු කිව්වා :
 (අයිෂා පැවසුවේ අල්ලාහ්ගේ දූතයාණෝ (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණෝ දෙවියන් වහන්සේ වහලුන්ව ගින්නෙන් නිදහස් කර දිනකට වඩා වැඩි කාලයක් අරෆාගේ දවසේ සිට පැවසූ බවත් එය ළඟා වෙමින් ඇති බවත් ඔවුන්ගේ දේවදූතයන් ගැන පුරසාරම් දෙඩූ බවත් ඔවුන්ට අවශ්‍ය දේ පවසයි). මුස්ලිම් විසින් විස්තර කරන ලදී
නූතන:
(දෙවියන් වහන්සේ තමාට පෙර පැමිණි සුන්නාව සහ ඔහුට පසුව ඇති සුන්නාහ්ව කල් දමනු ඇතැයි මම සිතමි) සහීහ් මුස්ලිම්
අයැදුම් කිරීමේ හොඳම දෙය නම් දැනුමේ දිනයට අයැදීමයි (දෙවියන් වහන්සේ හැර වෙනත් දෙවියෙකු නැත, රජු මහිමයට පත් කරන, ප්‍රශංසා කරන සහ ඔහුට සියල්ලටම වඩා හැකියාවක් ඇති හවුල්කරුවෙකු නොමැත) .....

* ඩු අල් හිජ්ජාගේ නවවන දිනය වන අරෆත් දිනයේ නිරාහාරව සිටීම සම්බන්ධයෙන් නබිතුමාට ඔහුගේ උපවාසය පිළිබඳව සාමය හා ආශිර්වාදය ලබා දෙන ලෙස ඉල්ලා සිටි අතර ඔහු මෙසේ පැවසීය.
නූතන:
(දෙවියන් වහන්සේ තමාට පෙර පැමිණි සුන්නාව සහ ඔහුට පසුව ඇති සුන්නාහ්ව කල් දමනු ඇතැයි මම සිතමි) සහීහ් මුස්ලිම්
'අරෆා' දිනයේ නිරාහාරව සිටීම මුස්තහබ් බව දැන ගැනීම අවශ්‍යය, නමුත් එය වන්දනාකරුට නොවේ. වන්දනාකරුට ඔහුගේ නිරාහාරය ඔහු වෙනුවෙන් නියම කර නැත. මන්ද නබිතුමා දෙවියන් වහන්සේගේ යාච් prayers ා සහ සාමය ඔහු කෙරෙහි වේවා, අරෆත්හි නිරාහාරව නොසිටියේය, නමුත් එය තහනම් කර ඇත, දෙවියන් වහන්සේ ඔහුට ආශීර්වාද කරනු ඇත අරෆත්හි අරෆත් දිනයේ නිරාහාරව සිටියදී)

(බුහාරිගේ තත්වය මත සහී)



*. හජ් ඉටු කිරීම.
හජ් ඉටු කිරීම, විශාල කුසලතාවයක් නිසා
1- හජ් යනු හොඳම කෘතිවලින් එකකි.
නබි (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණන්ගෙන් හොඳම කෘතිය ගැන විමසනු ලැබීය
ඔහු පැවසුවේ “ඊමාන්, අල්ලාහ් සහ ඔහුගේ දූතයා” කියාය. “එසේ නම් කුමක් ද? ඔහු පැවසුවේ: දෙවියන් වෙනුවෙන් ජිහාඩ් - එය මෙසේ කීවේය: එසේ නම් කුමක් ද?
2- එය දුප්පත්කම සහ පාප ප්‍රතික්ෂේප කරයි
සම්මුඛ සාකච්ඡාව (හජ් සහ උම්රා අතර අනුගමනය කිරීමෙන් ඔවුන් දරිද්‍රතාවය සහ පාප ඉවත් කරයි. සීනුව මගින් යකඩ, රත්‍රන් සහ රිදී වලින් අපිරිසිදුකම ඉවත් කරයි, ඇල්ම්බ්‍රෝ තර්කය නොවේ, ”අබු ක්‍රේප් පැවසීය: හජ් අධිරාජ්‍යයා, පාරාදීසයේ විපාකය නොමැතිව) ඉස්නාඩ් හසන්
3- යුක්ති සහගත හජ් සහ එහි විපාක පාරාදීසය බව.
හදීත්: අබු හුරෙයිරාගේ අධිකාරිය මත - දෙවියන් වහන්සේ ඔහු ගැන සතුටු වේවා - දෙවියන් වහන්සේගේ දූතයාණන් - දෙවියන් වහන්සේගේ යාච් prayers ා සහ සාමය ඔහු කෙරෙහි වේවා - “උම්රා සිට උම්රා දක්වා ඔවුන් අතර ඇති දේ සඳහා පව් කමා කිරීමක් වන අතර බලහත්කාරයෙන් හජ් අනිවාර්ය වේ.”
4- මිනිසා සිය ජීවිත කාලය පුරාම කළ පාප හා පව් සමනය කිරීම
(දෙවියන් වහන්සේට හජ් කරන තැනැත්තා උසස් නොවී නින්දා අපහාස නොකළේය. ඔහුගේ මව ඔහුව බිහි කළ දිනය ලෙස ඔහු ආපසු පැමිණියේය)

අල්-බුහාරි විසින් විස්තර කරන ලදී



* දුල් හිජ්ජාගේ දින දහයේ වැඩ වලින්.
* පූජාව.

දෙවියන් වහන්සේ පූජාව කළේය
(
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ) කවතර්: 2
හදීස්: අනීස්ගේ අධිකාරිය මත සහීහ් සහ වෙනත් අය තුළ දෙවියන් වහන්සේ ඔහු ගැන සතුටු වේවා.
“නබිතුමා, දෙවියන්ගේ යාච් prayers ා සහ සාමය වේවා, රැවුල බැටළු පැටවුන් දෙදෙනෙකු පූජා කළේය.




පූජාවේ කොන්දේසි:
දෝෂ වලින් ආරක්ෂාව.
(පූජා පූජා වලදී හතරක් වෙන් කළ නොහැකි ය: එහි නිරුවත අතර නිරුවත, සහ රෝගී මිනිසා රෝගය පෙන්වන අතර, ඉළ ඇට අතර ඇති කොර සහ ඇදහිය නොහැකි ලෙස කැඩී ඇත)
The ඊද් යාච් .ාව අවසන් වූ වහාම sla ාතනය කිරීමේ කාලය ආරම්භය
හදීස්) දෙවියන්ගේ දූතයාණෙනි, දෙවියන්ගේ යාච් prayers ා සහ සාමය ඔහු කෙරෙහි වේවා:
“යමෙක් යාච් prayer ාවට පෙර tered ාතනය කරනු ලැබුවද, ඔහු තමා වෙනුවෙන්ම මරා දමනු ලැබේ. යාච් prayer ාවෙන් පසු යමෙකු tered ාතනය කරනු ලැබුවහොත්, ඔහුගේ චාරිත්‍ර ඉටු වේ. සුන්නාවේ සුන්නාවට පහර දෙනු ලැබේ.
Victim වින්දිතයාට තම ගොදුරෙන් ආහාර ගැනීම සහ relatives ාතීන්ට සහ අසල්වැසියන්ට මග පෙන්වීම සහ දුප්පතුන්ට සහ අගහිඟකම් ඇති අයට පුණ්‍ය කටයුතු කිරීමට අවසර ඇත
• අල්ලාහ් මෙසේ පවසයි.
(
فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِيرَ) හජ්: (28)
පූජා කිරීමට කැමති ඕනෑම කෙනෙකුට ඔහුගේ හිසකෙස්, නියපොතු සහ සම අල්ලා ගැනීමට ඉඩ දෙන්න. එයින් අදහස් කරන්නේ ධූ අල්-හිජ්ජාගේ චන්ද්‍රවංකය දකින විට ඔහු ඇයගෙන් කිසිවක් නොගන්නා බවයි.
හදීස් (උම් සලාමාගේ අධිකාරිය මත): දෙවියන්ගේ දූතයාණෙනි, දෙවියන්ගේ යාච් prayers ා සහ සාමය ඔහු කෙරෙහි වේවා:
 "දහයෙන් පංගුව ඇතුල් වූ විට, ඔබගෙන් කෙනෙකු පූජා කිරීමට කැමති වූ විට, ඔහු ඔහුගේ කොණ්ඩයට හෝ ඔහුගේ මිනිසුන්ට අත නොතබනු ඇත." මුස්ලිම් විසින් විස්තර කරන ලදී.

ෆඩ්ල් හදීස්:
හිසකෙස්, නියපොතු සහ සම යන මේ කාරණා තුනෙන් පරිත්‍යාග කිරීමට කැමති තැනැත්තා තම පූජාව පූජා කරන තුරු එය අවසර නැත.
ඉමාම් අහමඩ් ගියා, මේ කාරණා වලින් වැළකී සිටීම අනිවාර්යයි
ප්‍රේක්ෂකයෝ ගියේ: වෛර කිරීමට පමණි
පළමු මතය නම්, එය දූතයා විසින් තහනම් කර ඇති බවට සාක්ෂි සහිතව බොහෝ දුරට ඉඩ ඇති අතර මූලික මූලධර්මය එය තහනම් කර ඇති බවයි
The පූජා කිරීමට කැමති තැනැත්තා වැළකී සිටිය යුතු නමුත් ඔහු තම පවුලේ අය ඔහු සමඟ බෙදා ගන්නේ නම් ඔවුන් වැළකී සිටිය යුතු නැත.
• එලෙසම, වෙනත් අයෙකු එය පරිත්‍යාග කරන්නේ නම්, ඒජන්තවරයා ප්‍රොක්සියක් වන නිසා මේ දේවල් ගැනීමෙන් වැළකී සිටිය යුතු නැත, නමුත් ඔහු සහ ඔහු වැළකී සිටිය යුතු පුද්ගලයා ය.
Comb යමෙක් හොඳ දේ පීරීමට හා ස්පර්ශ කිරීමට කැපකිරීමට කැමති නමුත් එය මේ කරුණු තුනෙන් වළක්වනු ලැබේ.
Some සමහරු මළවුන් පූජා කර ජීවත්ව සිටින අයව අතහැර දැමීම සාමාන්‍ය වැරැද්දකි. එය කැමැත්තක් නොවන්නේ නම් මළවුන්ට වඩා ජීවත්වීමේ අයිතිය ගැන ඔවුන්ට විශ්වාසයි.




الأربعاء، 15 يوليو 2020


සහීහ් අල්-බුහාරි නිර්මාණ පොත

දෙවියන් වහන්සේට ප්‍රශංසා වේවා, දෙවියන් වහන්සේගේ දූතයාට සහ ඔහුගේ පවුලේ අයට සහ සගයන්ට ආශීර්වාද හා සාමය ලැබේවා!

 * ගිනි දොර, සහ එය නිර්මාණය කර ඇත.

3259 - මුහම්මද් ඉබ්න් යූසුෆ් අපට පැවසුවේ, අල්-අමීෂ්ගෙන් සුෆ්යාන් අපට පැවසුවේ, ඩහ්වාන්ගේ අධිකාරය මත, අබු සයීඩ්ගේ අධිකාරිය මත, දෙවියන් වහන්සේ ඔහු ගැන සතුටු වේවා:

මුහම්මද් (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණෝ දෙවියන් වහන්සේ ඔහුට ආශීර්වාද කර ඔහුට සාමය ලබා දෙත්වා

යාච් prayer ාවෙන් සිසිල් වන්න, මන්ද තාපයේ තීව්‍රතාවය නිරයේ ප්‍රීතියෙන් වන බැවිනි »W3086 (3/1190)

 (ෆයිහ්) ෆයිහ් යනු තාපයේ දීප්තියයි. භාජනය සුවඳවත් හා සිනිඳුයි, එය තම්බා ඇත්නම්, එහි මූලාරම්භය විස්තාරය වන අතර, එයින් පුළුල් ප්‍රදේශයක් ඇත, එනම් පුළුල් [513].

 

 
3260 - අබු අල්-යමාන් අපට කීවේ, අල්-සුහ්රි ගැන ජනතාව අපට පැවසූ විට ඔහු මෙසේ පැවසීය: රාආන්ගේ පියා වන අබු සලාමා ඉබ්න් අබ්දුල් රහ්මාන් පැවසුවේ

නබි (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණෝ පැවසූහ

"ගින්න එහි ස්වාමින් වහන්සේට පැමිණිලි කළේය: ස්වාමීන්වහන්සේ බෙඩෙයි ටිකක් කන්න, ඔහු ඇයට බ්නෙව්සාන් ලබා දුන්නේය: ශීත and තුවේ දී සහ එම ග්‍රීෂ්ම in තුවේදීම ඔබට නොමිලයේ වොඩ් කුමක් ද, බොහෝ දේ ඔබ සෙමෙහර් සොයා ගනු ඇත" W3087 (3/1190)

 (අල්-සුම්රිහර්) සීතලෙහි බරපතලකම, සර්වබලධාරි දෙවියන් නිරයේ ප්‍රතික්ෂේප කරන්නන්ට ද punishment ුවමක් ලෙස පිළියෙළ කළේය] [R512]

3264 - අබ්දුල්ලාහ්ගේ ආධිපත්‍යය මත මුහද් යාහියා ගැන අපට මෙසේ පැවසීය: ඉබ්නු ඕමාර්ට අනුව නෆි මට කීවේ දෙවියන් වහන්සේ ඔවුන් ගැන සතුටු වේවා

මුහම්මද් (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණන්ගේ අධිකාරිය මත දෙවියන් වහන්සේගේ යාච් prayers ා සහ සාමය ඔහු කෙරෙහි වේවා:

උණ ඇති වන්නේ නිරයේ බහුලත්වය නිසා එය වතුරෙන් සිසිල් කරන්න.” (හදීස් 3264 - ඔහුගේ ඉඟිය: 5723)

 W3091 (3/1191) අල්-සලාම් පරිච්ඡේදයේ මුස්ලිම් විසින් සෑම medicine ෂධයක් සඳහාම සහ ation ෂධ අංක 2209 සඳහා විස්තර කර ඇත] [5391]


 
3265 - අබි අවියේස්ගේ පුත් ඉෂ්මායෙල් අපට කීවේ, අබි අල්-සෙනාඩ්ගේ අධිකාරිය මත, කොර වූ, අබු හරිරාගේ අධිකාරිය මත, අබු හරිරාගේ අධිකාරිය මත, දෙවියන් වහන්සේ ඔහු ගැන සතුටු වේවා!

දෙවියන් වහන්සේගේ දූතයාණෙනි, දෙවියන් වහන්සේගේ යාච් prayers ා සහ සාමය ඔහු කෙරෙහි වේවා:

ඔබෙන් හැත්තෑවක ගින්නක් නිරයේ ගින්නෙහි කොටසකි.එය ප්‍රමාණවත් නම් දෙවියන් වහන්සේගේ දූතයා පැවසුවේ මම ඔහු වෙනුවෙන් එය කිරීමට කැමැත්තක් දැක්වූවාකියායි.

W3092 (3/1191) - [යූ ස්වර්ගයේ මුස්ලිම්වරුන් විසින් විස්තර කරන ලද අතර එහි සැප සහ එහි ජනතාව සඳහා වූ වට්ටෝරුව නිරයේ ගිනි අංක 2843 හි තීව්‍රතාවයේ දොරටුවකි.

(කෆියා) නිරයේ මිනිසුන්ට වධහිංසා පැමිණවීම.

(මම ඔවුන්ට වැඩි කැමැත්තක් දැක්වුවෙමි), එනම්, ලෝකයේ ගින්නෙන් හා කථාවකින්

(එය මත) සහ සමහර විට එය වඩාත් කැමති වන්නේ කැමති එකක් ඒකීය වන අතර අර්ථය එය සංඛ්‍යාවෙන් හා ප්‍රමාණයෙන් වැඩි වී ඇති බැවිනි]

 

 

 
3267 - අලි අප සමඟ කතා කළේය, අබු වේල්ගේ අධිකාරිය මත අල් අමිෂ්හි ජනතාව ගැන සුෆියාන් අපට පැවසීය

මම ඔහු සමඟ කතා කරන්නේ ඔබට පමණක් ඇහුම්කන් නොදෙන බව ඔබ දැක ඇති අතර, මම ඔහුට දොරක් විවෘත නොකර රහසිගතව කථා කරමි. මම එය විවෘත කළ පළමු තැනැත්තා නොවෙමි, මිනිසෙකුට මා කුමාරයෙකු සිටි බව ඔහු නොකියමි, ඔහු යහපත් මිනිසුන් යැයි මම නොකියමි. අල්ලාහ්ගේ දූතයාගෙන් මා අසා ඇති සෑම දෙයකින්ම ඔහුට සාමය උදා වේවා. ඔහු මෙසේ කීවේය: නැවත නැඟිටීමේ දවස ගෙනැවිත් ගින්නට විසි කරන්න, වෙටෙන්ඩ්ක් ඔගුටාබ් ගින්නෙන් දැවී ගියේය, ෆෙඩෝර් ද බ්රාහ්ට පහර දෙයි, ගිනි නිවන ජනයා ඔහුට හමු වී මෙසේ කියනු ඇත: ඔබේ ව්‍යාපාරය කුමක්දැයි ඔබ අපට නොකියන්නේද? මම ඔහු වෙතට එන්නෙමි, ප්‍රතික්ෂේප කිරීමෙන් මම ඔබව වළක්වන්නෙමි

W3094 (3/1191) - [යූ මුස්ලිම්වරුන් විසින් සශ්‍රීකත්වය හා චිප්ස් වලින් විස්තර කර ඇත, ගුණධර්මයට අණ කරන සහ අංක 2989 නොකරන කෙනෙකුට ද punishment ුවම් කිරීම පිළිබඳ පරිච්ඡේදය.

(ඔසාමාට) බින් සයිඩ්, දෙවියන් වහන්සේ ඔවුන් ගැන සතුටු වේවා.

(එසේ ය) උත්මන් ඉබ්නු අෆාන්, දෙවියන් වහන්සේ ඔහු ගැන සතුටු වේවා.

(එබැවින් මම ඔහුට කීවෙමි) මිනිසුන් අතර සිදුවන දේශද්‍රෝහිය නැවැත්වීමට, එය ඔහුගේ සහෝදරයා ගැන ඔහුගේ මව අල්වාලීඩ් බින් අටබාට පැවසුවා.

(බැලීමට) ඔබ සිතනවා.

(එය පහළට ලිස්සා යයි) ඉක්මනින් පිටතට පැමිණ ඉදිකරයි.

(ඔහුගේ පෑන) යනු බඩවැල් සහ දුස්ස්රාවී වන උපුටා දැක්වීම් එකතුවකි.

(ඔහුට ප්‍රශංසා කරන්න) ඔහු පවත්වාගෙන යන ගල් මෝල] [6685] (හදීස් යොමු කිරීම, ෆත් අල්-බාරි, ඉබ්න් හජාර් විසින් 6 / 380-381)

 

දෙවියන් වහන්සේ අපගේ මුහම්මද් නබිතුමාට සහ ඔහුගේ පවුලේ අයට සහ සගයන්ට ආශීර්වාද කරයි

الأحد، 12 يوليو 2020

දුල් හිජ්ජාගේ ගුණාංගය
ඉබ්නු අබ්බාස්ගේ අධිකාරය මත දෙවියන් වහන්සේ ඔවුන් ගැන සතුටු වේවා, ඔහු මෙසේ පැවසීය: “දෙවියන්ගේ දූතයාණෙනි, දෙවියන් වහන්සේගේ යාච් prayers ා සහ සාමය ඔහු කෙරෙහි වේවා! ඔහු පැවසුවේ “දෙවියන් වහන්සේ උදෙසා ජිහාඩ් එකක් නැත, මිනිසෙකු තමාගේම ධනය හා මුදල් රැගෙන පිටතට පැමිණ ඉන් පසු කිසිවක් ආපසු නොදුන්නේය.

ඉබ්නු හජාර් පැවසුවේ:
එයින් පෙනී යන්නේ ධු අල්-හිජ්ජා හි දහවන සහනය සඳහා හේතුව නමස්කාරයේ මව්වරුන් මුණගැසෙන ස්ථානය වන අතර එය යාච් prayer ාව, නිරාහාරය, පුණ්‍ය කටයුතු සහ වන්දනා චාරිකා වන අතර මෙය වෙනත් ආකාරයකින් නොපැමිණේ.