විශ්වාසයේ
දීප්තිය (1)
රහ්මාන්ගේ
ගතිලක්ෂණ පිළිබඳ කුර්ආනයෙහි සඳහන් කර ඇති සියල්ල හෝ ඇදහිල්ලේ බැරෑරුම්කම හා එය භාර
දීම සහ පිළිගැනීම)
දයාවන්ත
දෙවියන්ගේ නාමයෙන්
සමහර ගැටළු:
1) ඇදහිල්ලේ
ආලෝකය පිළිබඳ අර්ථය:
දිදුලන: භාෂාවේ අර්ථයෙන්
ගත් භාෂාවක්: ජීවන භාෂාවක්
පූර්වගාමියා යන මූලධර්මයට
අදාල නිවැරදි විශ්වාස කිරීම, දෙවියන් වහන්සේ ඔවුන්ට
ආශීර්වාද,
එනම්, ශබ්ද සාක්ෂි පැහැදිලි
දීප්තිමත්,
පිරවූ බැබළෙන්න Kelmaan අඳුරු රාත්රියේ, ඔවුන් විශ්වාස
කරන පැහැදිලි සාක්ෂි Invisibility බව තාරකා වල Albulgh මෙතන spangle විශ්වාසය අර්ථය.
(පොත spangle
විශ්වාසය ෂෙයික් සාලේ අල්-ෂීක් පැහැදිලි )
විශ්වාස කිරීම: එය තුළ
නොතිබෙන ස්ථිර ඇදහිල්ලේ ගිවිසුම,
කතාව පොතක් සහ සුන්නහ්ව
සහ පූර්වගාමියා ක්රමවේදය, දෙවියන් වහන්සේ ඔවුන්ට
ආශීර්වාද Vaatkad
සත්ය හා බව Qur'aan සහ සුන්නහ්ව හා
Vaatkad දූෂිත හා බලරහිත
පූර්වගාමියා ක්රමවේදය උල්ලංඝනය
මෙම ග්රන්ථය හා සුන්නාහාවට
අනුරූප වූ නිවැරදි විශ්වාසයන් හා ඒවායේ දෙවිගේ අනුකම්පාව පිළිබඳ විෂයමාලාවේ විෂය මාලාව
මෙයයි.
2) අල්ලාහ්ට
ප්රශංසා කිරීම.
අර්ථය: දෙවියන් වහන්සේ
මහමුද් සියලු දිව හා සෑම තැනකම නමස්කාර හා එක් එක් භාෂා ප්රශංසා කිරීමට ඇති හිඟ නීතිමය
හා එක් එක් ස්ථානය (පොත spangle විශ්වාසය ෂෙයික්
Mohammed'Uthaymeen
S29 පැහැදිලි කිරීම) නමස්කාර
• ප්රශංසාව
හා ස්තුතිය අතර වෙනස කුමක්ද?
අල්ලාහ්ට ප්රශංසා කිරීම.
හෘදයේ සහ දිවට ප්රශංසා
කිරීම, නමුත් හෘදය, දිව සහ වල් ස්තුතිය.
3) දෙවියන්
පිළිබඳ දැනුමට ඇති හැකියාව.
අර්ථය: අල්ලාහ්ගේ දැනුම
ධාරිතාව ඔහුගේ හැකියාව සහ ඔහුගේ විධානය සඳහා අවධානය වෙනතකට යොමු නොවන තැන පරිපූර්ණත්වයට
ඔහුගේ දැනුම හා ස්ථානයක් නොමැතිව ම නො. (දීප්තිමත් විශ්වාසයන් පිළිබඳ ෂෙයික් මොහොමඩ්
අල්-ඕතimeen
p29) විස්තර කරන්න.
4) දරුවා
සහ බිරිඳ ගැන කලකිරීමට පත් වන්න.
එයින් අදහස් වන්නේ: තම
බිරිඳට සහ දරුවාට තමාට තම වස්තුව ලැබීමටත්, උන් වහන්සේට කැපවීමත්, කැප කිරීමත්ය.
(දීප්තිමත් විශ්වාසයන් පිළිබඳ ෂෙයික් මොහොමඩ් අල්-ඕතimeen p29) විස්තර කරන්න.
5) දෙවියන්ගේ
ශ්රේෂ්ඨත්වය.
අර්ථය: ඒ නිසා හිතාගන්න
බැරි දේ ඔහුගේ නියෝජිතයා සිත් ඔහු පින්තූරයක් හැඟෙනු බව ඉහත දෙවියන් වහන්සේගේ ශ්රේෂ්ඨත්වය;
{لَيْسَ
كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَهُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ} [الشورى: 11]: {
(පොත spangle විශ්වාසය ෂෙයික්
Mohammed'Uthaymeen
S2930 පැහැදිලි කිරීමක්)
6) දෙවියන්ගේ
නම් හා ගුණාංග.
අර්ථය: වඩාත්ම ලස්සන නම්
හා ගුණාංග වලින් දෙවියන් වහන්සේගේ හැකියාවන්. (විශ්වාසයේ දීප්තියේ පොත පැහැදිලි කිරීම
ෂෙයික් මොහොමඩ් අල්-ඕතimeen 30)
* දෙවියන්වහන්සේගේ නම් වල
ශාඛා කිහිපයක්.
පළමුව: සියල්ලන්ගේ නම්
හොඳයි.
ඕනෑම වඩා හසන් වැඩිහිටි, ඒ සියලු බලැති
දෙවියන් වහන්සේ සම්පූර්ණ ගුණාංග ඇතුළත් නිසා කිසිම ආකාරයකින් ඔවුන් හිඟකම නොවේ, ඔහු පැවසීය:
{وَلِلَّهِ
الأَسْمَاءُ الْحُسْنَى} [الأعراف: 180.
දෙවනුව: දෙවියන් වහන්සේගේ
නාමයන් යම් ප්රමාණයකට සීමා නොවේ.
ද නිවැරදි (නූතන අශ්වයන්
(199)
"මම එක් එක් නම ඔබ විසින්
හෝ ඔබගේ පොතේ ඔබ කැඳවා හෝ එය ඔහු ඔබේ නිර්මාණය එකක් උගන්වා හෝ ඔබ නොපෙනෙන දැනුම ගණන්
බාගත ඇත, දෙවියන් වහන්සේගෙන්
අසා": සුප්රසිද්ධ ජිබ්රීල්ගේ හදීසයේ ඔහු මත සාමය විය - කියමින් සඳහා
දෙවියන් වහන්සේ නොදැනුවත්වම
දැන සිටීම තුල ඔහු සැලකිල්ලට ගත් දෙය ඔහුට සීමා කළ නොහැකිය.
* මෙම සංයෝගය සහ නූතන දකුණේ
කියා: "මෙම ගණන් ඇතුළු පැරඩයිස් දෙවියන් වහන්සේ අනූනවයක් නම්" (බුහාරි පොත
ඇමතුම් (6410)
සහ පුරුෂ හා යාච්ඤා (2677 මුස්ලිම් පොත විසින්
කළ විස්තරය)
. දෙවියන් වහන්සේ නම් අනූනවයක්
නම් මෙම හදීස් අර්ථය ඔවුන් වෙත වාර්තා වේ යමෙක් ස්වර්ගයට ඇතුළු, සහ මෙම සංඛ්යාව
නම් සියලු බලැති සීමා නොවී, මෙසේ මෙම ගැලපෙන: මම පිං
සඳහා පිහිටුවා dirhams එකසිය ඇති, ඔබ පුණ්ය නොවන
සඳහා පිහිටුවා වෙනත් dirhams ඇති බව පරස්පර
විරෝධී නැහැ.
තුන්වෙනි කාරණය: අල්ලාහ්ගේ
නම් හේතු සාධකයක් නොවේ. නමුත් ඔප්පුහිමියන් විසින් ඔප්පු කරනු ලැබේ.
එය Toukavih වැඩි හෝ හීන කෙරෙන්නේ
නැත දේ Shara
ගැන පැමිණ ඔප්පු කිරීමට රඳා පවතී; මනස ඔහු නම් කලේ
නැත දේ එය අමතන්න හෝ තම අයිතිය සියලු බලැති Fujb හැසිරීම ධුරයෙන්
ඉවත්වීමට ඊනියා ප්රතික්ෂේප නිසා උසස් නම් Shara නැගී Fujb ලැබිය යුතු දේ
අවබෝධ නො හැකි නිසා සාහිත්යය.
දෙවියන්ගේ
ගති ලක්ෂණ කිහිපයක්
පළමුවෙන්: දෙවියන් වහන්සේගේ
ගුණාංග සියල්ලම පරිපූර්ණත්වයේ ශ්රේෂ්ඨ ගුණාංග සහ මුහුණේ හිඟකම අඩු නොවේ:
ජීවිතය, විද්යාව, ඉරණම, ඇසීම, පෙනීම, ප්රඥාව, දයාව,
({وَلِلَّهِ الْمَثَلُ الأَعْلَى} [النحل: 60] .
{إِنَّهُمْ يَكِيدُونَ كَيْداً , وَأَكِيدُ كَيْداً} [الطارق: 15،
16] .
{إِنَّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ} [النساء:
142] .
එය පවසන්නේ නම්, දෙවියන් වංචනික
ලෙස විස්තර කර තිබේද?
එසේ නැත: 'ඔව්, නොකියන්නැ'යි කීමි. එහෙත්, එය කියන්න: එය
වටහා ගන්නේ කවුරුන් ද?
දෙවනුව: දෙවිගේ ගුණාංග
කොටස් දෙකකට බෙදා ඇත.
අයිතිවාසිකම් සහ සෘණ:
අ) වතුබුප්: දෙවියන් වහන්සේ
ජීවිතය, විද්යාව සහ හැකියාව
ලෙස ඔප්පු කර ඇත්තේ කුමක්ද? එය අල්ලාහ්ට ඔප්පු කර ඇති
අතර ඔහුගේ ගුණාංග දන්නේය.
B) ඍණ: දෙවියන් වහන්සේ දෙවියන්
වහන්සේ දඩමීමා කරගනිමින් කළ යුතු බව අසාධාරණයක් ලෙස තමා ප්රතික්ෂේප ඇත; දෙවියන් වහන්සේ
තමන් ප්රතික්ෂේප නමුත් පූර්ණ දෙවියන් වහන්සේගේ විශ්වාසය එරෙහිව ඔප්පු කළ යුතු නිසා, පිටුවහල් පරිපූර්ණ
නොවන නිසා පවා සහතික ඇතුළත් වේ.
මේ පිළිබඳව උදාහරණයක් වන්නේ
"නුඹලාගේ දෙවියන්ද කිසිවෙක්
{وَلا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَداً} [الكهف: 49]).
දෙවියන් වහන්සේගේ යුක්තිය
සම්පූර්ණ ලෙස ස්ථාපිත කර ඇති බවට විශ්වාස කිරීම දෙවියන් වහන්සේගේ අයුක්තිය ප්රතික්ෂේප
කළ යුතුය.
තෙවනුව:
අනන්යතාවයේ ගුණාංග කොටස් දෙකකට බෙදී ඇත.
1) ස්වයං: තවමත් පවතින
අතර එය තවමත් සංවේදනය සහ පෙනුමෙන් සංලක්ෂිත වේ.
2) සත: එය කැමති නම්, ඔහු කැමති නම්
ඔහු එය Kalastewae
සිංහාසනය මත කළේ නැහැ එන, උන් වහන්සේගේ කැමැත්ත
අදාළ වේ.
හතරවන: දෙවියන්ගේ සෑම ගුණාංගයක්ම, එය ප්රශ්න තුනක්
ඇත:
•
එය සැබෑ සහ ඇයි?
ඔව්, සත්යය, සැබෑ සත්යය තුළ
මූලාරම්භය ඒවා වෙනස් නොකරන බැවිනි. ඒවා වලංගු විකල්පයක් පමණි.
• ඒවාට සරිලන සේ අනුමත කළ
හැකිද?
එය ආයතයේ අර්ථය ලෙස අර්ථ
දැක්වීමට ඉඩ නොලැබේ. "ඔහුට
{وَلا يُحِيطُونَ بِهِ عِلْماً} [طه: 110].
දෙවියන් වහන්සේ උපහැරණය
කරන්නේ කෙසේද යන්න තේරුම් ගත නොහැක.
• ජීවීන්ගේ ගති ලක්ෂණ සමාන
සහ ඇයි?
{لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْء} [الشورى: 11
. අල්ලාහ්ගේ චරිතයට සමානත්වයක්
නැත.
දෙවියන් වහන්සේ
පරිපූර්ණත්වයට සුදුස්සෙකු වීම නිසා, අවසානය නැති නිසා, ඔහු අසම්පූර්ණ
නිසා, ඔහු සත්වයාට සමාන
කළ නොහැකිය.
මුහම්මද්
(සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණන් එතුමාණන්ගේ
පවුලේ සාමාජිකයන් සහ මිතුරන් අල්ලාහ්ට
ආශීර්වාද කරනු
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق