අම්මා (සූරත් අන්-නාබා) පිළිබඳ පැහැදිලි කිරීම (1)
1) හොඳ ආරංචියක්
සර්වබලධාරි තුළ
(عَمَّ يَتَسَآءَلُونَ * عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ * الَّذِى هُمْ فِيهِ مُخْتَلِفُونَ * كَلاَّ سَيَعْلَمُونَ * ثُمَّ كَلاَّ سَيَعْلَمُونَ *)النبأ(1ـ5ඉබ්නු කතීර් මෙසේ පැවසීය....
එය ශ්රේෂ් news ප්රවෘත්තිය යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ කටඩා සහ ඉබ්නු සෙයිද් මරණයෙන් පසු එවන ලද ශ්රේෂ් news ප්රවෘත්තිය පැවසූ අතර මුජාහිඩ් කුරානය බවයි.
1) හොඳ ආරංචියක්
සර්වබලධාරි තුළ
(عَمَّ يَتَسَآءَلُونَ * عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ * الَّذِى هُمْ فِيهِ مُخْتَلِفُونَ * كَلاَّ سَيَعْلَمُونَ * ثُمَّ كَلاَّ سَيَعْلَمُونَ *)النبأ(1ـ5ඉබ්නු කතීර් මෙසේ පැවසීය....
එය ශ්රේෂ් news ප්රවෘත්තිය යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ කටඩා සහ ඉබ්නු සෙයිද් මරණයෙන් පසු එවන ලද ශ්රේෂ් news ප්රවෘත්තිය පැවසූ අතර මුජාහිඩ් කුරානය බවයි.
ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-උතයිමීන් මහතා මෙසේ පැවසීය.
මෙම පුවත නබි (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණන් සාක්ෂි සහ මග පෙන්වීම ගැන පැවසූ දේ, විශේෂයෙන් අන්තිම දවසේ ප්රවෘත්ති, බාත් සහ කොටස් ගැන.
පිළිතුර: ඔවුන්ගෙන් සමහරෙක් එය විශ්වාස කරනවා
- ඔවුන්ගෙන් සමහරක් සැක සහ පැකිලීම
- ඔවුන්ගෙන් සමහරෙක් අවිශ්වාස කර බොරු කියති
බොරු කී අය අතර ඔවුන් බොරු කී දේ නිසැකවම දැනගනු ඇත. ඔවුන් නැවත නැඟිටීමේ දිනය දුටුවහොත් අර්ථකථන දිනය පැමිණේ. අපගේ ස්වාමින්ගේ ප්රේරිතයන්ට පෙර ඔහුව අමතක කළ අය සත්යයට පැමිණ ඇත (වටිනා අර්ථ නිරූපණය ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-ඔතයිමීන් 10 / 405-406
මෙම පුවත නබි (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණන් සාක්ෂි සහ මග පෙන්වීම ගැන පැවසූ දේ, විශේෂයෙන් අන්තිම දවසේ ප්රවෘත්ති, බාත් සහ කොටස් ගැන.
පිළිතුර: ඔවුන්ගෙන් සමහරෙක් එය විශ්වාස කරනවා
- ඔවුන්ගෙන් සමහරක් සැක සහ පැකිලීම
- ඔවුන්ගෙන් සමහරෙක් අවිශ්වාස කර බොරු කියති
බොරු කී අය අතර ඔවුන් බොරු කී දේ නිසැකවම දැනගනු ඇත. ඔවුන් නැවත නැඟිටීමේ දිනය දුටුවහොත් අර්ථකථන දිනය පැමිණේ. අපගේ ස්වාමින්ගේ ප්රේරිතයන්ට පෙර ඔහුව අමතක කළ අය සත්යයට පැමිණ ඇත (වටිනා අර්ථ නිරූපණය ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-ඔතයිමීන් 10 / 405-406
2) ඔව්, දෙවියන් වහන්සේ තම සේවකයන් මත ය
1 පවසයි
((الاْرْضَ مِهَداً ).).
එනම්, දෙවියන් වහන්සේ පොළොව මැවීම සඳහා පදික වේදිකාවක් බවට පත් කළේ, ඔවුන්ට සීසෑමට නොහැකි solid නකමින් නොව, දුෂ්කරතාවයකින් පමණක් ගමන් කිරීම මිස, මෘදු, මෘදු, ඔවුන් ප්රයෝජන නොලබන, සහ පදිංචි නොවී, නමුත් එය ඔවුන්ගේ අවශ්යතා අනුව සහ ඔවුන් ප්රයෝජන ලබන දේ අනුව ය. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-ඔතයිමීන් 10/406 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
2 සහ සර්වබලධාරි
((وَالْجِبَالَ أَوْتَاداً ).).
එනම්: ස්ථාපිත කර තීරණය කරන ලද ඇයගේ කූ gs ් make බවට පත් කරන්න, එවිට මම ජීවත් වූ අතර ඔවුන්ට බාධා නොකළෙමි. (ඉබ්නු කතීර්ගේ අර්ථ නිරූපණය
3 සහ සර්වබලධාරි
((وَخَلَقْنَكُمْ أَزْوَجاً)
පිරිමි සහ ගැහැණු අතර ඇති ඕනෑම ප්රභේදයක්, කුඩා හා විශාල, කළු සහ රතු, සහ ඔවුන් වෙනස් වන අනෙක් පුද්ගලයින්ට නපුරු හා සතුටු වන අතර, ඔවුන් සර්වබලධාරි දෙවියන් සහ ඔහුගේ ප්ර wisdom ාව අනුව මිනිසුන් දෙවියන් වහන්සේගේ බලය ලෙස සැලකීමට අවශ්ය වූ දෙයට අනුව වෙනස් යුගල වේ. මෙම විවිධ ප්රභේදවල එක් ද්රව්යයක් සහ එක් පියෙක්. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-ඔතයිමීන් 10/406 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
4 සහ සර්වබලධාරි
(وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتاً))
තෙහෙට්ටුවට බාධා කිරීම, නින්ද පෙර පැවති තෙහෙට්ටුවට බාධා කිරීම සහ අනාගතය සඳහා නව මිනිස් ක්රියාකාරකම් සෙවීම, එබැවින් මිනිසා වෙහෙසට පත්ව සිටී නම් නින්ද විවේක ගැනීම සහ අලුත් ක්රියාකාරකම් සිදු කිරීම සහ දෙවියන් වහන්සේගේ ලකුණක් වන මෙම කරුණාවේ කරුණාව. (ෂෙයික් මොහොමඩ් අල්-ඔතයිමීන් 10/406 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
5 සහ සර්වබලධාරි
)وَجَعَلْنَا الَّيْلَ لِبَاساً)
එනම්, දෙවියන් වහන්සේ මේ රාත්රිය පොළොව මත ඇඳුමක් ලෙස සාදා ඇති අතර, එය පෘථිවිය එය පැළඳ සිටින අතර එය ජෙලාබා ය. ඉහළට නැගීමට ඔබ කළු පැහැයෙන් සැරසී සිටින බවක් පෙනේ. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-උතයිමීන් 10/406 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
6 සහ සර්වබලධාරි
(وَجَعَلْنَا النَّهَارَ مَعَاشاً ))
එනම්, මිනිසුන්ට එය බැහැර කිරීමට, ගොස් විශ්රාම වැටුපට පැමිණීමට, උපයා ගැනීමට, වෙළඳාම් කිරීමට සහ හැකි වන පරිදි අපි එය දීප්තිමත් හා දීප්තිමත් කර ඇත්තෙමු. (ඉබ්නු කැතීර්ගේ අර්ථ නිරූපණය 4/463)
7 සහ සර්වබලධාරි
(وَبَنَيْنَا فَوْقَكُمْ سَبْعاً شِدَاداً))
ඒවා බලවත් බැවින් සර්වබලධාරි දෙවියන් විසින් විස්තර කරන ලද අහස හත ඒවාය. (ෂෙයික් මොහොමඩ් අල්-ඔතයිමීන් 10/406 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
8 සහ සර්වබලධාරි
(وَجَعَلْنَا سِرَاجاً وَهَّاجاً)
ඒ කියන්නේ සූර්යයා දීප්තිමත් ලාම්පුවක්, එය ද විශාල තාපයක්. ග්රීෂ්ම heat තුවේ දී එහි උණුසුම පෘථිවියෙන් අධික දුරක් සමඟ, ඔබ ඒ ගැන සිතන්නේ කුමක්ද, එසේ නම් එය නිරයේ නිරයේ තාපයේ තාපය පවතින දිනවල ය.
නබි (සල්) තුමා පැවසූ පරිදි:
“තාපය තීව්ර වුවහොත් ඒවා සිසිල් කරනු ලබන්නේ යාච් prayer ාවෙනි, තාපයේ තීව්රතාවය නිරයේ පාතාලයෙන් වේ” (අල්-බුහාරි විසින් විස්තර කරන ලදි, යාච් yer ා කාල පොත, ද සිසිලන දොරටුව ආපසු තාපය තුළ (536).
PBUH පැවසුවේ:
“ගින්න දෙවියන් වහන්සේට පැමිණිලි කළ අතර,“ ස්වාමීනි, එකිනෙකා අනුභව කරන්න, ඇයට ආත්ම දෙකක්, ශීත in තුවේ හුස්මක් සහ ගිම්හානයේදී හුස්මක් දෙන්න. මැවීම, ගින්න යන නාම පදයේ දොරටුව වන අතර එය නිර්මාණය වේ (3620).
කෙසේ වෙතත්, එය මැවීම කෙරෙහි විශාල උනන්දුවක් දක්වයි
අ) විදුලි පහන් දැල්වීම සඳහා මිනිසුන් ඔවුන් සමඟ බෙදා හරින දවසේදී විශාල මුදල් ප්රමාණයක් නිර්මාණය කිරීම එයින් ඉතිරි වේ
ආ) ඒවා නිස්සාරණය කරන ශක්තියෙන් බොහෝ වාසි ඇත.
ඇ) පලතුරු ඉදවීම මෙන්ම සර්වබලධාරී අල්ලාහ් තම සේවකයන් වෙනුවෙන් කර ඇති මෙම පහනෙන් ලැබෙන බොහෝ ප්රයෝජන. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-උතයිමීන් 10/407 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
1 පවසයි
((الاْرْضَ مِهَداً ).).
එනම්, දෙවියන් වහන්සේ පොළොව මැවීම සඳහා පදික වේදිකාවක් බවට පත් කළේ, ඔවුන්ට සීසෑමට නොහැකි solid නකමින් නොව, දුෂ්කරතාවයකින් පමණක් ගමන් කිරීම මිස, මෘදු, මෘදු, ඔවුන් ප්රයෝජන නොලබන, සහ පදිංචි නොවී, නමුත් එය ඔවුන්ගේ අවශ්යතා අනුව සහ ඔවුන් ප්රයෝජන ලබන දේ අනුව ය. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-ඔතයිමීන් 10/406 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
2 සහ සර්වබලධාරි
((وَالْجِبَالَ أَوْتَاداً ).).
එනම්: ස්ථාපිත කර තීරණය කරන ලද ඇයගේ කූ gs ් make බවට පත් කරන්න, එවිට මම ජීවත් වූ අතර ඔවුන්ට බාධා නොකළෙමි. (ඉබ්නු කතීර්ගේ අර්ථ නිරූපණය
3 සහ සර්වබලධාරි
((وَخَلَقْنَكُمْ أَزْوَجاً)
පිරිමි සහ ගැහැණු අතර ඇති ඕනෑම ප්රභේදයක්, කුඩා හා විශාල, කළු සහ රතු, සහ ඔවුන් වෙනස් වන අනෙක් පුද්ගලයින්ට නපුරු හා සතුටු වන අතර, ඔවුන් සර්වබලධාරි දෙවියන් සහ ඔහුගේ ප්ර wisdom ාව අනුව මිනිසුන් දෙවියන් වහන්සේගේ බලය ලෙස සැලකීමට අවශ්ය වූ දෙයට අනුව වෙනස් යුගල වේ. මෙම විවිධ ප්රභේදවල එක් ද්රව්යයක් සහ එක් පියෙක්. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-ඔතයිමීන් 10/406 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
4 සහ සර්වබලධාරි
(وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتاً))
තෙහෙට්ටුවට බාධා කිරීම, නින්ද පෙර පැවති තෙහෙට්ටුවට බාධා කිරීම සහ අනාගතය සඳහා නව මිනිස් ක්රියාකාරකම් සෙවීම, එබැවින් මිනිසා වෙහෙසට පත්ව සිටී නම් නින්ද විවේක ගැනීම සහ අලුත් ක්රියාකාරකම් සිදු කිරීම සහ දෙවියන් වහන්සේගේ ලකුණක් වන මෙම කරුණාවේ කරුණාව. (ෂෙයික් මොහොමඩ් අල්-ඔතයිමීන් 10/406 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
5 සහ සර්වබලධාරි
)وَجَعَلْنَا الَّيْلَ لِبَاساً)
එනම්, දෙවියන් වහන්සේ මේ රාත්රිය පොළොව මත ඇඳුමක් ලෙස සාදා ඇති අතර, එය පෘථිවිය එය පැළඳ සිටින අතර එය ජෙලාබා ය. ඉහළට නැගීමට ඔබ කළු පැහැයෙන් සැරසී සිටින බවක් පෙනේ. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-උතයිමීන් 10/406 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
6 සහ සර්වබලධාරි
(وَجَعَلْنَا النَّهَارَ مَعَاشاً ))
එනම්, මිනිසුන්ට එය බැහැර කිරීමට, ගොස් විශ්රාම වැටුපට පැමිණීමට, උපයා ගැනීමට, වෙළඳාම් කිරීමට සහ හැකි වන පරිදි අපි එය දීප්තිමත් හා දීප්තිමත් කර ඇත්තෙමු. (ඉබ්නු කැතීර්ගේ අර්ථ නිරූපණය 4/463)
7 සහ සර්වබලධාරි
(وَبَنَيْنَا فَوْقَكُمْ سَبْعاً شِدَاداً))
ඒවා බලවත් බැවින් සර්වබලධාරි දෙවියන් විසින් විස්තර කරන ලද අහස හත ඒවාය. (ෂෙයික් මොහොමඩ් අල්-ඔතයිමීන් 10/406 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
8 සහ සර්වබලධාරි
(وَجَعَلْنَا سِرَاجاً وَهَّاجاً)
ඒ කියන්නේ සූර්යයා දීප්තිමත් ලාම්පුවක්, එය ද විශාල තාපයක්. ග්රීෂ්ම heat තුවේ දී එහි උණුසුම පෘථිවියෙන් අධික දුරක් සමඟ, ඔබ ඒ ගැන සිතන්නේ කුමක්ද, එසේ නම් එය නිරයේ නිරයේ තාපයේ තාපය පවතින දිනවල ය.
නබි (සල්) තුමා පැවසූ පරිදි:
“තාපය තීව්ර වුවහොත් ඒවා සිසිල් කරනු ලබන්නේ යාච් prayer ාවෙනි, තාපයේ තීව්රතාවය නිරයේ පාතාලයෙන් වේ” (අල්-බුහාරි විසින් විස්තර කරන ලදි, යාච් yer ා කාල පොත, ද සිසිලන දොරටුව ආපසු තාපය තුළ (536).
PBUH පැවසුවේ:
“ගින්න දෙවියන් වහන්සේට පැමිණිලි කළ අතර,“ ස්වාමීනි, එකිනෙකා අනුභව කරන්න, ඇයට ආත්ම දෙකක්, ශීත in තුවේ හුස්මක් සහ ගිම්හානයේදී හුස්මක් දෙන්න. මැවීම, ගින්න යන නාම පදයේ දොරටුව වන අතර එය නිර්මාණය වේ (3620).
කෙසේ වෙතත්, එය මැවීම කෙරෙහි විශාල උනන්දුවක් දක්වයි
අ) විදුලි පහන් දැල්වීම සඳහා මිනිසුන් ඔවුන් සමඟ බෙදා හරින දවසේදී විශාල මුදල් ප්රමාණයක් නිර්මාණය කිරීම එයින් ඉතිරි වේ
ආ) ඒවා නිස්සාරණය කරන ශක්තියෙන් බොහෝ වාසි ඇත.
ඇ) පලතුරු ඉදවීම මෙන්ම සර්වබලධාරී අල්ලාහ් තම සේවකයන් වෙනුවෙන් කර ඇති මෙම පහනෙන් ලැබෙන බොහෝ ප්රයෝජන. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-උතයිමීන් 10/407 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
9 සහ සර්වබලධාරි
(وَأَنزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَآءً ثَجَّاجاً * لِّنُخْرِجَ بِهِ حَبّاً وَنَبَاتاً)
- සර්වබලධාරි
وَأَنزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ )()...
වලාකුළු වලින් අදහස් වන අතර, දෙවියන් විසින් මුද්රණ යන්ත්ර ලෙස විස්තර කර ඇත්තේ මෙම වැස්ස දහවල් වන විට මිරිකන විට, ඇඳුම මිරිකන ලෙසට ය, මෙම ජලය මෙම වලාකුළට විහිදෙන අතර එයින් එබීමෙන් ජලය එබීමෙන්,
(وَأَنزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَآءً ثَجَّاجاً * لِّنُخْرِجَ بِهِ حَبّاً وَنَبَاتاً)
- සර්වබලධාරි
وَأَنزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ )()...
වලාකුළු වලින් අදහස් වන අතර, දෙවියන් විසින් මුද්රණ යන්ත්ර ලෙස විස්තර කර ඇත්තේ මෙම වැස්ස දහවල් වන විට මිරිකන විට, ඇඳුම මිරිකන ලෙසට ය, මෙම ජලය මෙම වලාකුළට විහිදෙන අතර එයින් එබීමෙන් ජලය එබීමෙන්,
- සර්වබලධාරි
{{ماء ثجَّاجاً}}
ඕනෑම හිම පතනයක් යනු ගලායාම පහළට ගලායාම සහ ගසාර්ත් සහ ශක්තිය පවා පෘථිවියට පවසන බවයි.
- සර්වබලධාරි
}{لنخرج به}
එනම්, ස්වර්ගයේ සිට පොළොවට බැසගත් මේ ජලය සමඟ අපි පිටතට යමු.
- සර්වබලධාරි
{{حبًّا ونباتاً}}
භූමිය පැළවී ඇති අතර දෙවියන් වහන්සේ එහි සියලු වර්ග හා වර්ග, බාර්ලි, ඉරිඟු සහ වෙනත් දේවලට ආදරය කරයි. මිදි දෙකක් වැනි පලතුරු පැළය. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-උතයිමීන් 10/407 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
10 සහ සර්වබලධාරී
((وَجَنَّاتٍ أَلْفَافًا))
ඕනෑම පළතුරු වතු බහුලව, හොඳ හා තේජසින් එකිනෙකාට ඔතා, ඒවායේ බහුලත්වය ආවරණය වන පරිදි, සහ ගස්වල ගොයම් ගහක් ඇති එකිනෙකා ඔතා, එම නිසා මෙම ජලයෙන් ඇල්ච්ගාජ් රෝපණය කරන ලද, තල් ගස්, මිදි සහ වෙනත් ඒවා කෙලින්ම හෝ පිටතට පැමිණියේ ද? පෘථිවිය. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-උතයිමීන් 10/407 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
අල්ලාහ් අපගේ මුහම්මද් නබිතුමාට සහ ඔහුගේ පවුලේ අයට සහ සගයන්ට ආශිර්වාද කරයි
{{ماء ثجَّاجاً}}
ඕනෑම හිම පතනයක් යනු ගලායාම පහළට ගලායාම සහ ගසාර්ත් සහ ශක්තිය පවා පෘථිවියට පවසන බවයි.
- සර්වබලධාරි
}{لنخرج به}
එනම්, ස්වර්ගයේ සිට පොළොවට බැසගත් මේ ජලය සමඟ අපි පිටතට යමු.
- සර්වබලධාරි
{{حبًّا ونباتاً}}
භූමිය පැළවී ඇති අතර දෙවියන් වහන්සේ එහි සියලු වර්ග හා වර්ග, බාර්ලි, ඉරිඟු සහ වෙනත් දේවලට ආදරය කරයි. මිදි දෙකක් වැනි පලතුරු පැළය. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-උතයිමීන් 10/407 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
10 සහ සර්වබලධාරී
((وَجَنَّاتٍ أَلْفَافًا))
ඕනෑම පළතුරු වතු බහුලව, හොඳ හා තේජසින් එකිනෙකාට ඔතා, ඒවායේ බහුලත්වය ආවරණය වන පරිදි, සහ ගස්වල ගොයම් ගහක් ඇති එකිනෙකා ඔතා, එම නිසා මෙම ජලයෙන් ඇල්ච්ගාජ් රෝපණය කරන ලද, තල් ගස්, මිදි සහ වෙනත් ඒවා කෙලින්ම හෝ පිටතට පැමිණියේ ද? පෘථිවිය. (ෂෙයික් මුහම්මද් අල්-උතයිමීන් 10/407 ගේ වටිනා අර්ථ නිරූපණය)
අල්ලාහ් අපගේ මුහම්මද් නබිතුමාට සහ ඔහුගේ පවුලේ අයට සහ සගයන්ට ආශිර්වාද කරයි
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق